Kinderen van de nieuwe tijd

Nieuwetijdskinderen

In mijn praktijk zijn nieuwetijdskinderen van harte welkom. Vanuit mijn jarenlange ervaring met deze kinderen in het onderwijs heb ik een bijzondere band met hen ontwikkeld. Als deze kinderen problemen hebben, dan is dat doorgaans omdat ze kampen met een gebrek aan zelfvertrouwen, faalangst of perfectionisme. Soms ook depressie en zich niet thuis voelen in deze wereld. En een groot aantal van hen is gelabeld met een etiketje, omdat ze niet lijken te passen binnen de normen voor gedrag en persoonlijkheid die binnen onze samenleving ‘gelden’. Normen waarvan je je kunt afvragen, wie ze dienen: de mens of het systeem dat ze in stand helpen houden?

Etiketjes?

ADHD, autisme, hooggevoeligheid, PDD-nos, dyslexie enzovoort: kloppen al deze etiketjes? Of is er meer aan de hand, met onze maatschappij, met deze kinderen, met de toegenomen stress in onze samenleving?

Als therapeute geef ik geen antwoord op deze vraag en werk ik evenmin vanuit etiketjes. Simpelweg omdat elk individu, elk kind zijn of haar eigen unieke code heeft. Die code is als een blauwdruk van zijn of haar ziel, en zendt een specifieke frequentie uit. Ik werk met het kind en onderzoek samen met hem of haar wat deze unieke code is, waarop hij of zij optimaal functioneert en gelukkig is.

Door mijn jarenlange werk in het onderwijs is het mij opgevallen dat, wanneer wij ons als volwassenen beter afstemmen op de frequentie van deze bijzondere kinderen, we dikwijls een hele bijzondere wereld in hen ontdekken. Een wereld waarin rechtvaardigheid heerst, mensen authentiek zijn naar elkaar toe, verbinding hebben met de natuur en leven vanuit een meer inter-dimensionaal bewustzijn (gelijkwaardigheid linker- en rechterhersenhelft).